יוני 15, 2015

שיטות עבודה בהרכבות - סמינר הרכבות מאי 2015


אפשר לחלק את הגורמים המשפיעים על העומס בהרכבות לשלוש קבוצות עיקריות:

אנחנו נסקור את השני ברשימה: כלי העבודה(שיטות העבודה) שסוליד מציע כדי להתמודד עם עומס  בהרכבות.  בהמשך נשתדל לכתוב גם על השניים האחרים.



הכלים ש SolidWorks מציעה לפתיחת הרכבות והקלה בעומס על החומרה, הם להלן. אפשר לסכם את מה שקורה בכל מצב כך: 
Resolved: מידע גאומטרי + היסטוריית בניה. למעשה מצב הפתיחה הרגיל של התוכנה. 
LightWeight: מידע גאומטרי + בדיקת “out of date”. מידע גאומטרי, ללא הסטורית הבניה.
קיימת בדיקת “out of date” למקרה שקובץ מסוים לא מעודכן.
Large Assembly Mode: כמו LightWeight + הגדרות ב- System Options. מספר הגדרות שמשתנות אוטומטית לביצוע שיפור לביצועים על חשבון התצוגה והתעדכנות.
Large Design Review: מידע גרפי בלבד + מדידה, חתכים + “out of date”. למעשה מצב פתיחה המשמש לצפיה בעיקר. מאוד מהיר.
Speedpak: מידע גאומטרי חלקי(מה שנבחר) + מידע גרפי. בונים קונפיגורציה שבה תת-הרכבה מתחלקת למידע גאומטרי(אפשר לגעת) וגרפי(אי-אפשר לגעת)

1. פתיחת הרכבה במצב Resolved

זו היא הפתיחה הרגילה שבה התוכנה פותחת הרכבות. 

פתיחה במצב resolved תתבצע במקרים הבאים:
ידוע לנו על שינויים שחלו בחלקים או תתי-הרכבות של ההרכבה, שאנו פותחים.
רוצים לעשות בדיקה שכל הקשרים מעודכנים, החלקים וההרכבות מעודכנות.
אנו פותחים הרכבה ישנה או עם חלקים ישנים ורוצים להמיר אותה לגרסה הנוכחית. רק במצב זה התוכנה תציעה לשמור את הקומפוננטות וכך לעלות אותם גרסה. 
הרכבות קטנות בהם זמני פתיחה הם קצרים. והעבודה מהירה גם כך. 

2. פתיחת הרכבה במצב LightWeight

מצב פתיחה של הרכבות/שרטוטים שמשפר מאוד את זמני הפתיחה.

כשפותחים הרכבה, חלקים ותתי-הרכבות שלה יכולים להיטען במצב Lightweight. האינדיקציה לכך היא הנוצה, שמופיעה ליד כל קומפוננטה במצב לייט.


מרוויחים פה שני דברים:
1. ההרכבה נפתחת הרבה יותר מהר ממצב resolved(כ-1/2 בהערכה גסה)
2. ההרכבה תופסת הרבה פחות מקום בזכרון המחשב(כ-2/3 בהערכה גסה)

איך משלמים על זה:
עבור חלקים זה אומר שעץ הבניה לא יעלה. עבור הרכבות – המייטים לא יטענו.
כל שאר האינפורמציה נטענת. זה אומר:
  • הגאומטריה של החלק/הרכבה
  • מיקום החלקים בהרכבות
  • גאומטריית רפרנס(קווי ציר, מישורים)
  • תכונות משקל(Mass properties) 
מה ניתן לעשות במצב LightWeight?

 למעשה כמעט הכל. פעולה של עריכה של חלק או תת-הרכבה תוציא את הקומפוננטות הרלוונטיות אוטומטית ממצב לייט. וכך רוב הפעולות שידרשו את זה. מגבלות נוספות הן: יצוא לפורמטים אחרים(steg,iges), שימוש ב Assembly Visualization ועדכון משוואות(תתבקשו לצאת ממצב לייט כדי להפעיל אותן)
קיימת בדיקת out of date במצב זה. היא מתבססת על זמן השמירה של הקומפוננטות בהרכבה. במצבים שבהם ה lightweight  לא מעודכן תוצג הנוצה בצבע אדום.

למה לא כל הרכיבים נכנסים למצב לייט? 

רוב הפעמים, רק חלק מהרכיבים בהרכבה יכנסו למצב lightweight. זה יכול לקרות מכמה סיבות, העיקריות הן:


  • יש קשרים חיצוניים במצב loop reference 
  • יש תתי-הרכבות במצב flexible – ה mates  של התת-הרכבה מחושבים.
  • חלקים ישנים לא מעודכנים(לפעמים)
  • בעיות (לפעמים. בד"כ קריטיות)
אם יותר מדי חלקים לא נכנסים למצב לייט, אז כמעט לא מרוויחים כלום מהפתיחה וכדאי לנסות להבין למה ולתקן. כלי טוב כדי לאבחן את הסיבה הוא AssemblyXpert בהרכבה.

3. פתיחת הרכבה במצב Large Assembly Mode


מצב פתיחה שמשפר עבודה בהרכבות גדולות. משפיע על הרכבות ושרטוטי הרכבות.


  • הרכבה נפתחת יותר מהר מ Lightweight (בד"כ לא בהרבה מאוד)
  • עבודה בהרכבה, אינטרקציה עם חלקים יותר מהירה (מונע רבילדים אוטומטיים למשל)
  • הורדה משמעותית מאוד בעומס הגרפי מהכרטיס מסך (נעשה ע"י בחירת סט הגדרות. בין היתר ביטול קווי גוף).
מה קורה במצב זה?


  • חלקים נפתחים במצב Lightweight + בדיקת "out of date”  (החל מ 2014 sp2 .)
  • משתנות הגדרות ב Options , בהן ניתן לשלוט.
  • משתנות הגדרות, שמופעלות אוטומטית. בהן לא ניתן לשלוט. כדי לבטל חייבים לצאת ממצב LAM.
הגדרות בהם ניתן לשלוט:


  • ביטול שמירה של ה auto recover (כדאי לבטל בכל מקרה)
  • גאומטריית רפרנס Hide/Show(מישורים,קווי ציר)
  • אין רבילד אוטומטי, כשעוברים בין חלק והרכבה.
  • קווי גוף נעלמים(shaded מופעל(
הגדרות בהם לא ניתן לשלוט:


  • ביטול הדגשה דינמית של edges מבוטלת.
  • ביטול Anti-alias edges
  • ביטול Assembly transparency for edit in context
  • ביטול Dynamic highlight (מרחפים עם העכבר על חלק בעץ ותיבה מופיעה סביב החלק)
  • איכות ה Transparency  יורד
  • Level of detail(איכות חלקים בסיבוב) במינימום
  • אין עדכון של ה  mass propertiesבשמירה ממצב זה.
  • ביטול shadows ו real view

מתי נשתמש ב- Large Assembly Mode?


  • עבור הרכבות גדולות. כאשר LightWeight לא עוזר, עקב המגבלות במצב זה.
  • כשמחפשים פתרון מהיר למספר בעיות ביצועים. בעיקר באינטרקציה עם ההרכבה. 

4. פתיחת הרכבה במצב Large Design Review

דרך מהירה מאוד לפתוח הרכבות גדולות. זהו לרוב מצב צפיה ולא מצב עבודה.


מה ניתן לעשות ב - Large Design Review?


  • לראות את עץ ההרכבה
  • למדוד
  • להוציא מבטי חתך
  • להראות ולהסתיר רכיבים
  • הכנת Walkthroughs ו Snap Shots
  • לפתוח רכיבים(חלקים או תתי-הרכבות)
  • לפתוח את ההרכבה כולה ב Selective Open . במצב זה רק חלק מהרכיבים טעונים – נוצר display state חדש, שבו כל מה שלא בחרנו ב hide.
  • קיימת בדיקת out of date – סימן קריאה צהוב.


מה לא-ניתן לעשות ב - Large Design Review?

אינפורמציה חסרה:


  • פיצ'רים של הרכבה
  • pattern/mirror ברמת ההרכבה
  • מייטים(לא רואים ולא ניתן להוסיף)
  • קונפיגורציות או display states( רק האחרונה פעילה)
מגבלות נוספות:
  • המדידות לא מדוייקות ב 100%. אם חשוב מדידה מדוייקת כדאי לעבור ל LAM.
  • לא ניתן לבחור מישור רפרנס ב section view.
  • לא ניתן לשמור Isolate ל display states בדומה למצב רגיל.
  • לא ניתן לראות גאומטריות רפרנס ולהשתמש בהם.
  • לא שומר שינויים בהרכבה
מתי נשתמש ב- Large Design Review?


  • לפתיחת הרכבות גדולות מאוד
  • לצפיה במודל בלבד
  • מדידות מהירות
  • פתיחת רכיבים מתוך ההרכבה או פתיחת ההרכבה במצב חלקי selective open 
  • ביצוע Snap Shots ו Walkthrough (למשל עבור Desgin Review)

5. פתיחת הרכבה במצב SpeedPak?

זה הוא מצב אליו מכניסים הרכבה, כדי להפוך אותה להיות "קלה" ביותר.


  • הוא מופיע כתת-קונפיגורציה בהרכבה.
  • במצב זה הגאומטריה של ההרכבה מתחלקת ל: מידע גרפי-ויזואלי בלבד(לא ניתן לשימוש) ומידע גאומטרי("אמיתי"). 
  • אנו בוחרים איזה גיאמטריה תשאר "אמיתית". רק איתה יהיה אפשר לעבוד.
  • SpeedPak נעשה למעשה לתת-הרכבה. כדי להקל על ההרכבה שמעליה. 
  • אין לו שימוש בהרכבה שבה הוא נוצר.
איך יוצרים אותו?

קיימות שתי דרכים ליצור אותו. אני ממליץ להשתמש בכל אחת במקרים הבאים-
A. לפני שהתת-הרכבה הוכנסה להרכבה הגדולה:
  1. נכנסים ל- Configuration Manager
  2. קליק ימני על הקונפיגורציה ו- Add SpeedPak
  3. Select Faces+Bodies to be included – בוחרים את הגאומטריה האמיתית
  4. Quick Include – בוחר אוטומטית לפי נפח.
  5. Remove Ghost Graphics – מחביא את כל מה שהפך להיות גרפי.
B. כשהתת-הרכבה כבר בתוך ההרכבה הגדולה:


  1. קליק ימני על התת-הרכבה בעץ: Сreate Mated/Graphic SpeedPak
  2. Mated – המייטים נשארים. כל הגאומטריה שהשתתפה במייטים תהיה "אמיתית" ( included) ב SpeedPak
  3. Graphic – כל המייטים יכנסו ל Suppress כי יאבדו את הרפרנס שלהם. שום דבר לא Included.
  4. Alt+S קיצור דרך להחביא/להראות את העיגול הגרפי.
מה אפשר לעשות?




בהרכבה:


  • בחירה איזה גאומטריה תהיה "אמיתית". כל השאר ישאר גרפי.
  • מייטים נשארים
  • יש גאומטריית עזר 
  • סקצ'ים נשארים
  • Mass Properties נשמר
  • אפשר למדוד measure
  • אפשר לעבור,להפעיל ולכבות, ע"י מעבר מ configuration <-> speedpak 
  • קיימת בדיקת Out of date לפי ה time signature
בשרטוט:


  • ליצור שרטוטים להרכבות עם SpeedPak
  • לתת-מידות+אנוטציות לגאומטריה "אמיתי"
  • ליצא גאומטריה "אמיתית" ל DXF
מה אי-אפשר לעשות?

בהרכבה:


  • לגעת בגאומטריה גרפית-ויזואלית בלבד.
  • לערוך את התת-הרכבה
  • לעשות בדיקות התנגשות/סימולציות
בשרטוט:


  • לתת מידות/אנוטציות לגאומטריה גרפית

איך משתמשים בזה? 

איך מפעילים אותו:


  • קליק על התת-הרכבה ועוברים לקונפיגורציית ה speedpak
  • קליק ימני ->  speedpak options -> use speedpak
איך מתחזקים: 


  • קליק ימני על התת-הרכבה בעץ : SpeedPak Options -> Update SpeedPak
  • קליק ימני על ההרכבה הראשית בעץ: SpeedPak Options -> Update ALL
אז מתי נשתמש בזה?


  • נשתמש בו עבור הרכבות כבדות מאוד, בהן השיטות הקודמות לא עזרו. היעילות של השיטות האחרות תלויה באופן הבניה של ההרכבה ובכמה מהחלקים נכנסים למצב לייט. Speedpak אינו מושפע מאופן בניית ההרכבות ולכן יכול תמיד לעזור.
  • Speedpak  לא קיים עבור חלקים, עבור הרכבות קטנות כדאי מאוד לשקול את השימוש בו. היתרון ברור עבור הרכבות בהן יש מספר קטן יחסית של תתי-הרכבות גדולות.
  • כאשר רוצים להעביר הרכבה למישהו (קבלן למשל) במצב מופשט. אם ההרכבה נמצאת במצב Speedpak, המידע (גרפי וגאומטרי) נמצא בתוך קובץ ההרכבה. ואפשר להעביר רק אותו ללא חלקים ותתי-הרכבות. 
  • ה SpeedPak הוא כלי  הדורש הכנה ותחזוקה, צריך להיות מוכנים לעשות את זה. 
---------------------------------------------------
Michael Kogan, CSWE
CAD Systems, FAE & CFD Expert
Systematics Ltd

רשמו לנו מה דעתכם