האם גם אתם מבזבזים חלק גדול מהיום בהמתנה ל - Rebuild של חלק? נאלצים לעשות הפסקת קפה ומאפה לאחר כל שינוי קטן?
הפוסט הבא הוא בדיוק בשבילכם!
חלקים מורכבים הם בדרך כלל מרובי Features בעץ או בעלי Patterns גדולים
וכבדים.
למרות שעבודה עם חלקים אלו תמיד תהיה איטית יותר, באמצעות מספר
שינויים קלים נוכל להקל על העבודה ולחסוך בקלוריות.
אז השקענו בחומרה עדכנית, שידרגנו את הווינדוס וקנינו כיסא מנהלים, אבל
עדיין אנו נתקלים בעבודה איטית עם חלקים גדולים.
לפני הכל, חובה לבדוק הוא האם באמת הכרטיס מסך שלנו מדבר עם SOLIDWORKS בשפה הנכונה, או במילים
אחרות האם הדרייבר שלנו מתאים.
להסבר על הדרייבר, בדיקה והתקנה ומה שביניהם תוכלו
להיכנס לפוסט הבא >>
אחרי שעניין הדרייבר סודר נוכל לפנות לטיפים הקטנים שעושים הבדל גדול.
מעבר למצב תצוגה Shaded
רובנו עובדים כדרך קבע עם תצוגת Shaded with Edges ולמעשה גורמים לכרטיס
המסך לעבוד קשה יותר, כיוון שנדרש ממנו להציג את המקצועות (Edges)
של המודל
בצבע מסוים. מעבר למצב תצוגה Shaded
יכול להקל מעט על העבודה עם החלק, כגון סיבוב המודל, זום פנימה או
החוצה וכדומה.
![]() |
Shaded Display |
הורדת Image Quality
כאמור בסעיף הקודם, תמיד נשאף שהכרטיס
הגרפי שלנו יעבוד כמה שפחות בחלקים מורכבים.
לכן, כאשר נרצה למדל חלק בעל עקמומיות כלשהי, לדוגמא כדור, נוכל
להגדיר ל – SOLIDWORKS האם להראות לנו כדור מושלם או להציגו כמצולע משוכלל
ברזולוציות שונות. ככל שהרזולוציה נמוכה יותר, כך זמן ה – Rebuild יהיה קצר יותר. על מנת לקבוע את הרזולוציה צריך לגשת לנתיב:
ברזולוציות שונות. ככל שהרזולוציה נמוכה יותר, כך זמן ה – Rebuild יהיה קצר יותר. על מנת לקבוע את הרזולוציה צריך לגשת לנתיב:
System Options -> Document Properties
-> Image Quality
ניתן לשחק עם הסליידר ימינה ושמאלה (Low – High), כאשר בחלקים כבדים מומלץ לשים את הסליידר באיזור ה – Low בסביבות ה -
15%.
![]() |
Image Quality in part |
Geometry Pattern
אחת ההגדרות של פונקצית ה - Patterns, אשר יכולה להכביד מאוד בסביבת החלק, היא הגדרת Geometry Pattern שמסתתרת במעמקי הגדרות ה –
Pattern Feature.
במידה
והאופציה מסומנת, היא מונעת מהתוכנה לחשב, עבור כל חזרה (Instance) של ה – Feature עליו אנו
עושים את ה – Pattern, את תנאי הקצה שלו.
לדוגמא, אם ביצענו Extrude Boss עם תנאי קצה של Up to surface התוכנה
תחשב עבור כל חזרה את אותו תנאי קצה. בהרבה מקרים אין צורך בחישוב זה
ולכן כדאי
לסמן את אופציית Geometry Pattern.
Performance Evaluation
לשונית Evaluate מלאה בפונקציות העוזרות לנו להעריך את התכונות הגיאומטריות של החלק אולם
גם מאפשרת לנו לבצע הערכה לקובץ עצמו.
פקודת ה - Performance Evaluation לדוגמא, מאפשרת
לנו לראות בבירור כמה זמן "מתבזבז" על Rebuild של כל Feature.
כך נוכל לראות אלו Features
מכבידים על החלק, נוכל לבצע להם Suppress או
אפילו להמתין איתם לסוף בניית החלק.
אופציה נוספת היא ליצור קונפיגורציה חדשה (Simplified Configuration) בה ה – Features הכבדים נמצאים
במצב Suppress
(במידת האפשר כמובן).
להרחבה נוספת על השימוש בפונקצית Geometry Pattern ובפונקצית Performance Evaluation כנסו לפוסט שלנו מחנוכה >>
![]() |
Performance Evaluation |
Using Appearances
מבחינת עומס חישובי, עדיף להשתמש באופציית ה - Appearance בכדי לדמות
טקסטורה במקום ממש למדל אותה בצורה גיאומטרית,
בדומה להיגיון שעומד מאחורי Cosmetic Thread עליו דיברנו בפוסט אחר לא מזמן >>
בדוגמא של הבורג בתמונה למשל, אין באמת צורך בפרטים הקטנים שנוצרים מטקסטורת
ה - Knurl על החלק (אלא אם נרצה
להדפיס אותו בתלת מימד),
ולכן מומלץ להחליף טקסטורה זו ב – Appearance
המדמה אותה. בשביל לייצר מראה מציאותי של טקסטורה קיימות
ההגדרות המתקדמות
באופציית ה – Appearance.
במידה ולא מופיעה הטקסטורה הרצויה, ניתן גם למצוא תמונה המדמה את הטקסטורה ולמתוח
אותה על פני המשטח כ – Decal.
1.
שימוש ב – Freeze Bar המונע מ – Features מסויימים לבצע Rebuild.
2. הורדת אופציית Verification on Rebuild
אשר מאפשרת בדיקה מתקדמת כפי שפירסמנו בפוסט קודם >>
3. ביטול אופציית External References. במידה
וקיימים במודל הפניות לחלקים אחרים דרך הרכבה, חשוב לדעת שהם מאטים את העבודה עם
החלק
מכיוון שבכל Rebuild אנו דורשים מהתוכנה לגשת גם למידע של החלקים האחרים ולהתעדכן.
4. אם בחלק שלנו קיימים הרבה Fillets
החיוניים למודל, נוכל להוריד את תצוגת המקצועות המשיקים שלהם באמצעות אופציית Tangent Edges Removed, בנתיב:
View -> Display -> Tangent Edges Visible / Removed
מעוניינים בטיפים נוספים?
הצגת הגרסה החדשה, המלצות לעבודה עם סימולציות, תיעוד מידע ועוד יחכו לכם בכנס השנתי >>
הצגת הגרסה החדשה, המלצות לעבודה עם סימולציות, תיעוד מידע ועוד יחכו לכם בכנס השנתי >>
---------------------------------------------------
Itamar Eshel, CSWE
CAD Systems,
Systematics Ltd
פוסט מצויין , לגזור ולשמור , תודה!
השבמחק